שיחת הבהרה

שוב הוא התעצבן על הגדולה בכל הקשור לטיפול בכלבה
הסברתי לו שהוא חייב לעשות דברים בלב שלם ולהפסיק להתעצבן
קבל אותה כמו שהיא
עם כל הקושי שבדבר
אנחנו מסוגלים לקבל את הילדים שלנו בקלות כמו שהם רק אם הם מתאימים למסגרות שלנו
ילד החורג מהמסגרת שאנחנו קבענו , מייד חוטף את הכעס ואת התסכול שלנו
אז החלטתי שלא עוד
הסברתי לו שככה היא
ואם הוא חושב להלחם בקיר, הוא רק יסיים עם גבס ביד
לאיים עליה בעונש או בענינו חובות וזכויות זה לא דבר שעוזר
אתה רוצה להעניש? - תעניש באותו רגע . תעשה החלטה ותעמוד בה אחרת גם הכוח שלך מולה נחלש
אל תאיים שאם היא לא תעשה עכשו משהו, אז זה יתנקם בה בעתיד.
היא תשכח מזה ורק תשאר עם ההרגשה שהיא מחוייבת אחרי משהו יחכה לה מאחורי הסיבוב

עם ילדים חייבים להיות החלטיים , ברגע שהם 'מריחים' חוסר בטחון והחלטה, מבחינתם זו פירצה בגדר.

אחרי שבת שעברה , החלטתי לשנות גישה ואני חושבת שגם מרגישים את זה בבית
כשהסרתי מהגדולה את עול האחריות היא דוקא יותר קשובה , כשלא מכריחים אותה , אז אפשר להסתדר.

ולגבי הכלבה , אמרתי לו שאו שהוא מטפל בה , או שהוא מסיר אחריות לגמרי. בכל אופן, הוא צריך לעמוד בהחלטה ולא להתעצבן . לא לשים לב מה הילדות עשו או לא עשו .

ברור שחשוב לשים גבולות אבל יש גם דרך לשים אותם
היום הילדים הם אחרים
אי אפשר לשים להם גבולות בפחד והרתעה
לא רוצה להגיע למצב שהילדים שלי מפחדים ממני
רוצה שיכבדו אותי, שיבינו מה אני אומרת ולמה אני אומרת את זה
שהגבולות שאני מציבה להם בסופו של דבר נועדו לשמור עליהם
וזה בסדר גם לפרוץ אותם מדי פעם . זה הבטחון שלהם, הם ידעו מתי זה נכון .


בסוף הבלוג הזה עוד יהפוך לבלוג על הורות למתבגרים או יותר נכון מתבגרות .

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כשיש לימונים ....מכינים לימונדה . ממש טעימה

ניתוח שרוול-הכנות אחרונות, מותר כבר לחלום?

שבת לא משהו