ניתוח שרוול - ההתלבטויות

נובמבר 2012
לא אחת התלבטתי  לגבי המשקל שלי
נדמה לי לפעמים שאני נלחמת בטחנות רוח
יותר מ-10 שנים שאני באותו משקל. קילו לפה קילו לשם אבל שומרת על משקל יציב.
הבעיה  שהמשקל גבוה.
 112ק"ג.
זה המון.
אני מרגישה את זה ברגליים, בגב, בנשימה ומה לא.
זה כבר לא ענין של אסטתיקה, אני לא מתכוונת ללכת עם ביקיני. זה כבר עניין בריאותי.
ניסיתי המון דיאטות. מאוזנות ולא מאוזנות. כאלו ואחרות.
הבעיה היא שאני לא מצליחה להתמיד לאורך זמן ובדרך כלל תוך זמן קצר מעלה את הכל
בעקבות  כך נופלת למעגל ולסחרור של אכזבה מעצמי ותחושות קשות.
היו תקופות שאמרתי לעצמי- די! זה מה שיש. אני שמנה וזהו
אבל כמובן - שגם בזה אני לא יכולה להתמיד לאורך זמן כי לא באמת טוב לי כך
הגב כואב וכבד על הברכיים וכל דבר קטן גורם לי להתנשף וממש לא בא לי לפתח איזו מחלה בגלל ההשמנה הזו
הגיע הזמן לעשות משהו בנידון וחסל סדר דיאטות
ניגשתי לדבר שוב עם הרופאה.
היא ניסתה לעזור לי בעבר עם כל מיני אפשרויות בקופת החולים
אך לבסוף הציגה לי גם אפשרות של ניתוח
ישנם למעשה 3 ניתוחים
טבעת- ניתוח הפיך שבו מחדירים טבעת הדוקה לקיבה ויוצרים למעשה כיס שאליו יכולה להכנס כמות מאוד קטנה של אוכל .
שרוול- קיצור קיבה, הסרת כמעט 80% מהקיבה , מה שמקשה בשבועות הראשונים על האכילה אך לטווח ארוך עוזר להוריד  משקל רב בזמן קצר ומכריח את הגוף להקטין את הכמויות ולהקפיד על התזונה.
הניתוח עוזר להחלמה לכל המחלות הנלוות כמו סכרת, לחץ דם וכיו"ב וכן עוזר לשלוט על מנגנון הרעב והשובע והחשקים למתוקים .
מעקף - יוצרים מעקף ישירות למעי וכך אין ספיגה בקיבה עצמה וכן צריך לחיות על ויטמינים רוב הזמן.

חזרתי הביתה ועשיתי שיעורי בית. האינטרנט מוצף במידע והחלטתי ללכת לבדוק את עניין השרוול.
גם כיון שבנות המשפחה שלי עברו את הניתוח הזה והן הצלחה כבירה . הסתבר לי שגם חברתי הטובה מתכננת לעבור את הניתוח הזה.
האם זה באמת פתרון פלא? או שדרושה עבודה קשה  לאחר מכן?הרי אם יכולתי לעמוד בעבודה הקשה הזו , גם הייתי מצליחה בדיאטות אחרות ....
האם זה יכול לתת לי את הפוש הזה לרדת הרבה בהתחלה ולפחות לאפשר לי לחזור לפעילות גופנית ומשם זה כבר יהיה יותר קל
האם הצלחה כזו תתן לי את הדרייב להמשיך  , במקום הצלחות קטנות של חצי קילו פה ושם .
עוד לא החלטתי. זה לא עניין פשוט .
בכל זאת, זה ניתוח לכל דבר , עם כל הסיכונים שבו ומה יהיה אחר כך
אולי יש דברים שאנשים לא מספרים, על כל מיני קשיים שלא חולקים
הרי זה לא הפיך ועדיין יש סיכוי להשמין אחרי כמה שנים.
מי ישמור לי על הפה אז?



תגובות

. אמר/ה…
אני מכירה אישית שתיים שעברו והן רזו פלאים. 35 עד 40 ק"ג. שתיהן מאושרות.
Unknown אמר/ה…
לצערי אני לא מנוסה בדברים האלה אבל יש לי חברים מאוד טובים טולי וליאור (הם הצטלמו לתכניות בנושא אולי ניתן למצוא את הסרטונים שלהם ברשת) שעברו את הניתוח הזה כחלק מהזוגיות שלהם ואני לא זוכר בעיות כלשהן יוצאות מן הכלל אח"כ. אני כן זוכר ששניהם פרחו ועודם, מהתחושה החדשה ומהמראה החדש. שזה עשה להם רק טוב. אם מדובר בקשיים בריאותיים אני חושב שאולי כדאי לך לשקול מאוד ברצינות לבצע את הניתוח. בהצלחה בכל מה שתחליטי.

ובאותה הזדמנות אני גם ממליץ לך לעבור למערכת תגובות של דיסקוס. את יכולה להתרשם ממנה אצל הבלוגרים בקהילה. (אצל הותיקים יותר). מכיוון ששינוי מערכת תגובות מוחק את התגובות הקיימות, כדאי לעשות את זה (אם תחליטי) בהקדם. ואם תחליטי לעבור למערכת הזאת תפני אלי (המייל שלי רשום בראש קהילה) כדי שאנחה אותך. היתרונות שלה לא רק ויזואליים. היא נוחה יותר למשתמש, מאפשרת עריכה ותיקון של תגובות, פרסום של הבלוג שלך בפרופיל, הוספה של אייקונים ועוד. הותיקים מאוד מרוצים ממנה וכולם עזבו את המערכת המובנית הזאת לטובת הדיסקוס. (-:
Unknown אמר/ה…
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Ofer Dub אמר/ה…
הי יקרה,
התוצאות ניכרות ומרשימות.
טוב שתפסת אומץ ועשית את הצעד. מכיר כמה שזה שינה להם את החיים.

בהצלחה בהמשך, ונחמד לראותך כאן :-)
keyman אמר/ה…
ברוכה הבאה לקהילה.
רק לפני כמה ימים קראתי שאנשים שעוברים קיצור קיבה מכל סוג שהוא, חוזרים למשקלם הקודם תוך חמש שנים. לא יודע אם זה נכון גם לגבייך. יש לי חברה שעשתה את זה וכשהייתה מעורבת בתאונת דרכים, השרוול או הפקק או משהו בסגנון, כמעט הרג אותה והיא הייתה זקוקה לניתוח נוסף כדי לתקן את העניין.
יש המון סוגים של אנשים וכל אחד לגופו. אני חושב שצריך לשמור על אורח חיים בריא קצת ספורט, לאכול בתבונה ועוד דברים קטנים שיכולים למנוע את עניין קצור הקיבה.
אני לא רופא וכל מה שאני כותב הוא לדעתי בלבד...
ליזתי , באתי לקרוא אותך ונהניתי לקרוא, האמת שהתגעגתי :-)
ולנושא .. נמנעת מספויילרים.. מחכה להמשך ;-)
‏liza אמר/ה…
צביה יקרה
איזה כיף שאת פה.
נשיקות
‏liza אמר/ה…
מבינה לחלוטין ואני לא נבהלת ממחקרים כאלו או אחרים. כמו לכל ניתוח , גם בזה יש סיכונים וחשוב בהחלט לשמור על אורח חיים בריא
הניתוח נותן נקודת פתיחה טובה
‏liza אמר/ה…
היי עופר
כיף לראות גם אותך כאן ותודה על ההזמנה לקהילה
‏liza אמר/ה…
אליפל, הנה הצלחתי להוסיף את מערכת הדיסקוס!! תודה רבה על העזרה .
את הניתוח עברתי לפני שנה וחצי ועכשו אני רק מתפנה לכתוב על הכל
זה אכן משנה את החיים ואני לא מכירה אנשים שהתחרטו שעשו את זה
אולי רק כאלה שהתחרטו שלא עשו את זה קודם (כמוני)
‏liza אמר/ה…
תודה על התגובה
אכן אושר זו מילת המפתח כאן
Eliphal אמר/ה…
אז יצאתי קצת חומוס. לא נורא. אבל הבנת שכוונותיי טובות, זה הכי חשוב!

ונכון, המטרה שהצבת בפניך אכן מבורכת. כל הכבוד.

http://www.smilieicons.com/smiley/small/clapping.gif

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כשיש לימונים ....מכינים לימונדה . ממש טעימה

ניתוח שרוול-הכנות אחרונות, מותר כבר לחלום?

שבת לא משהו